PPG Design

Abril 11, 2018 —Abril 14, 2018

Cumulus

Paris, França
Because we believe that tomorrow the various approaches to design should follow a common path, we aim to stimulate collaborative practices to let innovation and unpredictability break free. We aim to get an outlook of the future, to get ideas we would have never had alone. To get somewhere new, all of us. To get there, achieving together.

Maio 2, 2018 —Maio 4, 2018

ENEAC 2018

Fortaleza, Ceará
Na sétima edição do ENEAC comemoram-se 12 anos de sua criação. Foi em 2006, em Curitiba, durante um congresso da ABERGO (Associação Brasileira de Ergonomia), que um grupo de pesquisadores interessados na matéria, identificando a necessidade de um evento específico para tratá-la, convergiu para a criação de um encontro nacional com tal finalidade.

Julho 15, 2018 —Julho 20, 2018

HCI International

Las Vegas, Nevada
HCI International 2018, jointly with the affiliated Conferences, held under one management and one registration, will take place at Caesars Palace in Las Vegas, Nevada, USA, under the auspices of 14 distinguished international boards.

Agosto 26, 2018 —Agosto 30, 2018

IEA

Florenza, Itália
A selection of papers for which the Scientific Committee will express interest and preference, will be sorted out at the end of the congress and the authors will be invited to submit an extended article for special issues of Applied Ergonomics, Ergonomics, Human Factors, Internal and Emergency Medicine.

Outubro 29, 2018 —Novembro 1, 2018

SBGames

Foz do Iguaçu, Paraná
O SBGames é o maior evento acadêmico da América Latina na área de Jogos e Entretenimento Digital. Realizado pela Sociedade Brasileira de Computação, o evento reúne pesquisadores, estudantes e empresários que tem os jogos eletrônicos como objeto de investigação e produto de desenvolvimento.

Novembro 5, 2018 —Novembro 8, 2018

Congresso Pesquisa e Desenvolvimento em Design

Joinville, Santa Catarina
Sendo o evento mais relevante de pesquisa técnico-científica no país, o P&D Design objetiva ser um espaço qualificado para a difusão, trocas e debates sobre investigação e atuação no campo do Design, envolvendo pós-graduação, institutos de pesquisa, empresas e organizações do âmbito local ao global.

Novembro 13, 2018 —Novembro 16, 2018

ABERGO

São Luiz, Maranhão
Buscando construir um painel amplo do estado da pesquisa em Ergonomia, o comitê organizador local sugere uma temática que visa abrigar a diversidade de escopos, objetos de estudo e abordagens presentes no campo: “Ergonomia: sociedade, tecnologia e cultura”.

Março 1, 2019 —Março 3, 2019

Design Principles & Practices

Saint Petesburg, Russia
We hope you enjoyed meeting with delegates from around the corner and across the globe in Barcelona, Spain. We invite you to continue the conversation at the 2019 conference and are pleased to offer a discounted rate to all delegates who have attended the Design Principles & Practices Conference in the past.